آیا نوشیدن آب خام (ناخالص یا آب چشمه) بی خطر است؟
نوشته شده توسط : ایران ماداس

بدن یک فرد حدود 60 درصد آب است و نوشیدن آب برای یک رژیم غذایی سالم ضروری است. با این حال، اینکه یک فرد چه نوع آبی می نوشد به طرز شگفت انگیزی بحث برانگیز شده است. یکی از روندهای در حال ظهور در اواخر سال 2017 و اوایل سال 2018، فروش "آ...


 

بدن یک فرد حدود 60 درصد آب است و نوشیدن آب برای یک رژیم غذایی سالم ضروری است. با این حال، اینکه یک فرد چه نوع آبی می نوشد به طرز شگفت انگیزی بحث برانگیز شده است. یکی از روندهای در حال ظهور در اواخر سال 2017 و اوایل سال 2018، فروش "آب خام" است.

آب خام، آب تصفیه نشده، فرآوری نشده یا تصفیه نشده است که مستقیماً از یک چشمه طبیعی بطری می شود.

برخی از تولیدکنندگان این آب را می‌فروشند و آن را به عنوان جایگزین مطمئن‌تری برای آب تصفیه‌شده شیمیایی می‌فروشند و معتقدند که آب آنها دارای پروبیوتیک‌های طبیعی است که به هضم و سلامتی کمک می‌کند.

جهت مشاهده و خرید انواع اتوکلاو کلیک کنید

با این حال، دانشمندان و مقامات دولتی نسبت به آب تصفیه نشده ابراز نگرانی کرده اند. آب خام ممکن است نمونه ای باشد که «طبیعی» لزوماً بهتر نباشد. همچنین ممکن است درست باشد که آب خام مزایای سلامتی مشخصی نسبت به یک رژیم غذایی سالم که شامل نوشیدن آب شیر یا بطری است، ندارد.

حقایق کوتاه در مورد آب خام:


آب بطری شده باید مطابق با استانداردهای خاصی باشد که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تعیین شده است.
مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) و دیگران نگران هستند که برخی از شرکت های بازاریابی آب خام ممکن است با مقررات مطابقت نداشته باشند.
بسیاری از کارشناسان آب نوشیدن آب "خام" را توصیه نمی کنند.
تصمیم گیری در مورد نوع آبی که می خواهند بنوشند به عهده مصرف کنندگان است.


خطرات احتمالی آب خام (ناخالص یا آب چشمه) چیست؟

مقامات بهداشتی و تولید کنندگان آب مواد شیمیایی را به آب آشامیدنی که از شیر یا بطری ها می آید اضافه می کنند تا هر گونه باکتری و انگلی را که به طور طبیعی در آب وجود دارد از بین ببرد. نمونه هایی از این موارد عبارتند از: سالمونلا، E.Coli و Giardia.

این عوامل بیماری زا می توانند باعث ناراحتی معده، اسهال و استفراغ شوند. مسن‌ترین و جوان‌ترین افراد به‌ویژه در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با این آلاینده‌ها هستند، زیرا سیستم ایمنی آن‌ها ممکن است به اندازه کافی برای مبارزه با عوامل بیماری‌زا قوی نباشد.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت کششی کلیک کنید

از آنجایی که آب خام تصفیه نشده است، ممکن است حاوی برخی از این عوامل بیماری زا باشد. در حالی که خرده فروشان آب خام آب آلوده را بطری نمی کنند، ممکن است باکتری ها، انگل ها، مواد شیمیایی و سایر عوامل بیماری زا در آب باشند.

برای مردم ضروری است که محصولاتی را انتخاب کنند که شهرت پیروی از مقررات FDA را دارند.

مزایای بالقوه آب خام (ناخالص یا آب چشمه)


طرفداران آب خام معتقدند که استریل کردن و تصفیه آب با مواد شیمیایی، مواد معدنی طبیعی و پروبیوتیک های موجود در آب را از بین می برد.

آنها معتقدند که با نوشیدن آب خام، فرد می تواند زندگی سالم تری با هضم بهتر داشته باشد.

کسانی که از استفاده از آب خام حمایت می کنند معتقدند که این آب حاوی الکترولیت ها و مواد معدنی بیشتری نسبت به آب بطری است، از جمله:

کلسیم
مس
لیتیوم
منیزیم
پتاسیم
سیلیس
سدیم
طرفداران همچنین ادعا می کنند که آب خام "آب قلیایی" است. به گفته طرفداران آن، آب قلیایی به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و آسیب سلول های التهابی ناشی از اکسیداسیون را کاهش می دهد.

با این حال، با توجه به کلینیک کلیولند، هیچ مطالعه فعلی وجود ندارد که از مزایای سلامتی و سلامتی آب قلیایی نسبت به آب اسیدی بیشتر حمایت کند.

برخی از افرادی که آب خام می نوشند ممکن است مزه یا احساسی را که نوشیدن آب خام به آنها می دهد ترجیح دهند. با این حال، طعم و مزه بسیار شخصی است و هیچ مطالعه ای برای اثبات اینکه آیا آب خام طعم بهتر یا بدتر از آب تصفیه شده دارد وجود ندارد.

جهت مشاهده و خرید انواع ویلچر کامفورت کلیک کنید

با این حال، تحقیقات زیادی در مورد خطرات نوشیدن آب تصفیه نشده وجود دارد، که ممکن است دلایل بیشتری برای ننوشیدن آن نسبت به نوشیدن آن ارائه دهد.

ایمنی آب آشامیدنی


قبل از توسعه سیستم‌های آب عمومی و مراکز تصفیه آب، مردمی که در شهرها و شهرک‌ها زندگی می‌کردند بیشتر از امروز به بیماری‌های منتقله از طریق آب مانند حصبه و وبا مبتلا می‌شدند. این بیماری ها از طریق آب آشامیدنی درمان نشده سرایت می کنند.

آیا تصفیه آب بی خطر است؟

 

طبق گزارش مجله تایم، اکثر آب لوله کشی برای حذف 91 آلاینده تصفیه می شود.

بسیاری از مردم در مورد روش های مورد استفاده برای تصفیه آب نگران هستند.

جهت مشاهده و خرید انواع بالابر بیمار (لیفت بیمار) کلیک کنید

به عنوان مثال، فلوراید معدنی برای چندین دهه به منابع آب عمومی به عنوان راهی برای ارتقای سلامت دندان اضافه شده است. برخی افراد بر این باورند که سطوح اضافی فلوراید می تواند باعث ایجاد شرایطی مانند مشکلات تیروئید و اختلال در عملکرد مغز شود.

با این حال، هیچ مدرکی مبنی بر مضر بودن فلوراید در صورت تحویل در سطوح پایینی که سیستم های عمومی در حال حاضر آن را ارائه می دهند، وجود ندارد.

آیا نوشیدن آب بطری بهتر است؟


برخی از مردم ترجیح می دهند فقط آب بطری بنوشند تا از مواد شیمیایی احتمالی جلوگیری کنند و به این دلیل که ممکن است فکر کنند آب از آب لوله کشی ایمن تر است. طبق گزارش انجمن بین المللی آب بطری (ABWA)، 12.8 میلیارد گالن آب بطری شده در ایالات متحده در سال 2016 فروخته شد. و مردم آمریکا بیشتر از شیر، قهوه یا چای، آب بطری مصرف می کنند.

FDA آب بطری شده از جمله آب خام را تا حدی تنظیم می کند. با توجه به منبع CDCTrusted، FDA ملاحظات زیر را برای آب بطری تعیین می کند:

مطابق با استانداردهایی که آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) برای آب لوله کشی تعیین کرده است.
تولیدکنندگان آب بطری همچنین باید هنگام تولید، بسته بندی و فروش آب خود از "روش های تولید خوب" FDA پیروی کنند.
تشخیص اینکه آیا آب لوله کشی، بطری یا حتی آب خام برای آنها بی خطر است یا خیر، برای مصرف کنندگان می تواند دشوار باشد، زیرا بیشتر آن به نظر یکسان است، اما می تواند حاوی میکروارگانیسم های بالقوه عفونی باشد.

جهت مشاهده و خرید انواع یخچال آزمایشگاهی کلیک کنید

اگرچه مواردی وجود داشته است که آب بسته بندی شده منجر به شیوع بیماری های باکتریایی شده است، اما از زمان شروع تصفیه آب، موارد ذخایر آب آشامیدنی آلوده اندک بوده است.

آب خام یک پدیده نسبتاً جدید است و به همین دلیل، تحقیقات کافی برای تعیین اینکه آیا می تواند مزایای سلامتی بلندمدتی ارائه دهد یا خیر، وجود ندارد.
تاکنون، آب خام یکی از موارد بحث برانگیز در بازار آب بوده است. به گزارش NBC News، نه تنها آب خام یک کالای مشکوک است، بلکه گران است و برخی از پارچ های شیشه ای 2.5 گالنی تا 60.99 دلار به فروش می رسند.

جهت مشاهده و خرید انواع ایست آسان (ایزی استند easy stand) کلیک کنید

در نهایت، این به خود فرد بستگی دارد که تصمیم بگیرد چه نوع آبی را می خواهد بنوشد. اگر شخصی نوشیدن آب خام را انتخاب کند، ضروری است که خطرات احتمالی آب مانند میکروارگانیسم‌های عفونی را درک کند.

برای کسانی که تصمیم به دور شدن از مصرف مواد شیمیایی دارند، انتخاب محصولات از شرکت های معتبر مهم است. بعید است که استفاده کوتاه مدت از آب خام، برای اینکه ببینیم کار می کند یا خیر، هیچ ضرری ندارد.

تحقیقات بیشتری برای بررسی مزایای سلامتی آب آشامیدنی مورد نیاز است.

جهت مشاهده و خرید انواع دستگاه تصفیه آب کلیک کنید





:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: